Sosyal izolasyonda psikolojik sağlığımızı nasıl koruyabiliriz?

Zorlu bir süreçten geçiyoruz ve Covid-19 hayatımızın tam ortasında yerini buldu. Devletimizin #evdekal çağrısı sonrası değişen psikolojimizi nasıl koruyabiliriz?
Bu zorlu süreçte hem kendimizin hem de çevremizdekilerin sağlığı açısından evde kalarak bedenimizi ve zihnimizi zorluyoruz.
Klinik Psikolog Dr. Serap Altekin; “Zaman, kendimize de birbimize de iyi bakma zamanıdır; hem bedensel sağlığımıza hem de psikolojik sağlığımıza ve dayanıklılığımıza özen gösterme zamanıdır” diyerek bu süreçte sağlığımızı  zamanı iyi değerlendirdirerek koruyabileceğimizi belirtiyor.

Peki neler yapmalıyız?
En başta yemek ve uyku düzeninize özen göstermeye çalışın. Düzenli ve sağlıklı beslenin. Yeterli uyku aldığınızdan emin olun.
Günlük yaşam düzeninizi sağlığınızı ve güvenliğinizi azami derecede gözetebileceğiniz şekilde yeniden düzenlemeye gayret edin, sabahları mümkün olduğunca erken kalkmaya devam edin.
Gerektiğinde uzman doktorlardan yardım isteyin.
Sosyal izolasyon sürecinde planlarınız aksamış olabilir. Onun yerine kitap okumak film izlemek, ailenizle oyunlar oynamak, yeni lezzetleri denemek için yeni yemek tarifleri uygulamak ve hobilerinize ağırlık verebilirsiniz.
Yoga, meditasyon yapmak, arkadaşlarınızla ve komşularınızla sosyal medya ve telefon vasıtasıyla daha çok konuşmak bu süreci atlatmanızda fayda sağlayacaktır.

Kaliteli zaman geçirmenin en iyi yolu yeni bir beceri edinmek

Virüs salgını öncesi dönemde yoğun iş tempomuz nedeniyle kendimizi geliştirecek ve yeni beceriler edinecek vakti bulmamız hayli zordu.  İçinde bulunduğumuz sosyal izolasyon günlerinde bu fırsatı yakalayabiliriz ve geleceğimize yatırım yapabiliriz. Uzaktan eğitim programlarına katılarak hem kaliteli zaman geçirebilir, hem yeni bilgiler edinebilir hem de yeni bir mesleğe ve maceraya açılan kapıyı aralayabiliriz.

Bilginet Akademi tarafından konularının uzmanlarıyla, 4k video kalitesi ve zengin içerikle hazırlanan uzaktan eğitimleri incelemek için tıklayınız.

Share on
Bir cevap yazın